都留文科大学学報(第145号)
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Six years ago, I rst came to Tsuru University as a teacher. Before that I had been teaching in various places including English conversation schools and cram schools here in Japan, as well teaching maths, ESOL and ICT at colleges back home in the UK. Although these experiences have helped me be as good a teacher as I could be, I always felt that there was something missing from my repertoire. When given the chance to better myself academically and to have a better understanding of the way students learn, I jumped on it.Over the last two years I have not only learnt about the subject of linguistics, the theories of learning I was already using in the classroom, the importance of understanding the dierences in the way we speak to each other, but also what it is like to be a student in Japan.Although this last year has been hard to struggle with the difficulties of the Coronavirus, as an optimist, I see my experience as being lucky as I have been able to see both sides of the situation; as a student and as a teacher. Hopefully, in the near future, we can overcome the problem and look back and see what we have all learnt, and move forward. I’m looking forward to getting back into the classroom and seeing how much of what I have learned, I can put into practice.It has been such a wonderful experience with such great classmates and I have a newfound respect for the professors at Tsuru University.Being a student again二度目の卒業大学院英語英米文学専攻Jotham Kittos ちょうど30年前に卒業した都留文科大学で、大学院生として学べたこの二年間は毎日が楽しく、発見の連続でした。 この2年間で学べたことは、まずは現在の日本の教育、教育心理、教育制度、親子関係、そして学習方法でした。リカレント教育を推進している本大学院の制度のおかげで、教鞭を取っている大学の授業を行いながら、大学院の授業を受講することができました。大学院のカリキュラム内容は外国人留学生に20年あまり日本語を教えている私にとっては、分野も異なり未知の領域ではありましたが、そのことが返って日本語教育の既成概念と自分の体験主義に基づいた授業に陥っていた私の教育観に新風を吹き込ませたと思います。 次に、私の臨床実践研究についてです。これまで行っていた授業内で感じた学習内容、方法に対しての大きな疑問を払拭したいと思い、新たな実践を行うために考えた授業計画案のもと授業をおこない、鶴田先生をはじめ様々な先生、そして院生達からの新しい視点を得て、新しい学びの方法を知る事ができました。一人ではなく多くの方のご協力と支援のおかげです。私は都留文科大学で2度も学ぶことができ、本当に幸だと思っています。実践授業を行った学生と共に大学院臨床教育実践学専攻久留見満貴Zoom classes15都留文科大学報 第145号

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